Garantie & Onderhoud

Wettelijke garantie
Bij een aankoop van een artikel is er altijd sprake van een wettelijke garantie. Dat houdt in dat je recht hebt op een goed artikel. Als een artikel niet deugt, dan heb je het recht om het artikel te laten repareren of een nieuw artikel uit te zoeken.

Hiervan is sprake als het artikel niet compleet, beschadigd, kapot is of het niet goed doet en wanneer je er niet mee kan doen wat de verkoper van het artikel heeft aangegeven. Heb jij een artikel gekregen die binnen deze garantie valt? Neem dat contact op met onze klantenservice.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie is er ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie die wordt gegeven door de fabrikant. Deze garantie geldt voor een bepaalde tijd. Gaat je artikel binnen deze tijd stuk, dan hoef je niet aan te tonen dat het niet jouw schuld is. In het garantiebewijs staat namelijk dat je er recht op hebt en voor welke periode dat geldt. Onder de fabrieksgarantie vallen alleen de product- en of fabricage fouten (schade en slijtage vallen hier niet onder). Denk jij recht te hebben op deze fabrieksgarantie? Neem dan contact met ons op en wij zullen namens jou de kwestie voorleggen aan de leverancier van onze artikelen.

Garantie bij Furnidirect
Als je een artikel bij Furnidirect koopt dan heb je recht op standaard 1 jaar garantie. Afhankelijk van de leverancier kunnen we een langere garantietermijn aanbieden dan de standaard garantie. Een mooi voorbeeld hiervan is Set One by Musterring. Op al deze artikelen rust een garantietermijn van 5 jaar. Als een artikel voor reparatie naar ons toe moet komen, dan zijn de eventuele transportkosten voor onze rekening. Als het niet mogelijk is om een artikel te herstellen, dan zorgen we er voor dat het door een gelijkwaardig artikel wordt vervangen. Is de klacht niet op te lossen, dan kunt u ook uw geld terugkrijgen.

Om de klachten zo snel en goed mogelijk op te lossen, is het makkelijk wanneer je je orderbevestiging en/of factuur goed bewaard. Hiermee kun je namelijk aantonen wanneer het artikel is gekocht en kun je aanspraak maken op de garantie.

Onderhoud
Wil je optimaal gebruik maken van je meubels, dan is het goed onderhouden van je meubels niet weg te denken. Elk meubel wordt op een andere manier afgewerkt en daarom is het onderhoud erg precies. Hierbij is het belangrijk dat je de juiste onderhoudsmiddelen op het juiste materiaal gebruikt. Heb je hier geen of weinig verstand van, laat je dan hierover informeren bij je aankoop.

Furnidirect is niet aansprakelijk wanneer je de artikelen niet op de juiste manier hebt onderhouden. Dit maakt het des te belangrijker om je goed te laten informeren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.