Retourneren & Annuleren

Als je een artikel hebt gekocht bij Furnidirect, maar er toch niet tevreden mee bent, dan is het geen probleem om het artikel terug te sturen of te ruilen. Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via klantenservice@furnidirect.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Het proces van retourneren

  1. Mail ons binnen 14 dagen met de mededeling dat je wilt retourneren. Geef hierbij aan om welke artikelen het gaat. Dit doe je door het bestelnummer en de naam van het artikel/de artikelen te noteren. 
  2. Je ontvangt van ons een mail met het retourformulier. Je kunt het retourformulier ook downloaden middels de knop onderaan deze pagina.
  3. Vul het retourformulier in en stuur het mee met je retourzending. Knip onze adresgegevens uit het retourformulier en plak deze over het oude verzendlabel heen. Breng vervolgens het pakket met de artikelen naar een vervoerder naar keuze. Je hebt 14 dagen de tijd om je product te retourneren. Wij adviseren om de algemene voorwaarden nog een keer goed door te lezen om er zeker van te zijn dat wij jouw retour in ontvangst kunnen nemen. 
  4. Als wij het artikel hebben ontvangen zullen we dit controleren en krijg je van ons een bevestigingsmail.
  5. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn? Neem dan contact met ons op en dan helpen wij je door het proces heen.  

Kosten retourzending
Als wij een verkeerd of beschadigd product leveren, dan zijn de kosten voor retournering voor ons.  In alle andere gevallen zijn de kosten voor de retourzending geheel voor de rekening van de klant. Deze kosten worden niet door ons vergoed.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitzonderingen
Er zijn een aantal artikelen die niet geretourneerd kunnen worden. Dan hebben we het over een vaste set meubels waarvan je één artikel wilt retourneren. Indien één van de onderdelen van de set een mankement heeft, dien je de gehele set te retourneren.

Bestelling annuleren
Heb je een artikel besteld maar wil je de bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen er voor zorgen dat de bestelling wordt geannuleerd. Als je de artikelen al hebt betaald, dan zal het betaalde bedrag worden gecrediteerd.

Behandeling klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@furnidirect.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.